El Vècio e la Gatina (per Ademar Lizot)

quarta-feira, 18 de janeiro de 2023

 Clica qua par scaricar el àudio

Clica soto par ascoltar la stòria:



 

El vècio e la Gatina - Talian

   Zera tosatel, ancora  tacà sù l`é bombàcie de mio pupà e par a la  scola rivar, caminea  par una stradeta, che tacada a la so riva  gavea  la casa de un vecieto.  El vivea a solo nte quela caseta, parché a la veneranda età de setanta ani vèdovo el gavea daventà e, come i fioi zera alontanadi par el mondo,  ga restà sol che lu e una gatina, de òcii celesti e pel gialdo che sporca e co tanta fame, el gavea incontrà ntel  medèsimo giorno che el gavea sepoli so sposa, e intanto che la ghe lechea le man, la ga portada casa e i ga forma na pìcola società, parché fora de esser la so ùnica compagnia, anca la ghe mantegneva i sorzi alontanadi dela cosina. Del vècio  la savea tuti i so caprìssi e  rotina, se el zera tristo o felice.  La giusta ora che el se butea zo ntel leto, e la spusa dele so querte. Dela so paùra dela tempesta e dela ombria del futuro, parché el ghe capitea sempre duro.  Del so pedo spavento, quando se finicea i soldi del pensionamento e del so momento pi felice, quando ritornea del banco co`i soldi in scarsela. Ntei giorni fredi,  la ghe rescaldea i piè e ntel veron scompartea la ombria del pianton.  Quela gatina la zera pròpio una confidente, che s-cieta scoltea el vècio, racontar del paesel dela so infansa e del tempo de zoventù, vivesta in plenitù, quando el ga trovà la so sposa, na formosa tosa, ùnico amor dela so vita.

  Si tanti ani fà, ma non go mai desmentegà de quel vècio e so gatina, sentà davanti dela so caseta meso storta, in che la finestra anca servia de porta. La gatina con so pel gialdo e el vècio con so bareta stilo poeta Neruda, i formea na belìssima figura.

Sempre che ndea o ritornea dela scola, tirea el capel dela testa e con rispeto lo saludea.

- Buon giorno, ghe dissea con teneressa.

- Buon giorno, tosato, contento el rispondea, con la ànima  tanto felice al ricever quel  gesto de rispeto e teneressa.

Nte quel s-ciantin, alsea i mei òcii de tosatel al cielo e soto vose dissea;...

“- Gràssie Sior-Dio per aver creato i vècii e l`é bèstiolete!”

Ademar Lizot.

Il Vecchio e sua Compagnia - Italiano

Era un ragazzo e per andare a scuola percorrevo una stradina che aveva solo la caseta di un vecchio. El viveva a solo, poi ché a la veneranda età di settant`anni lo aveva reso vedovo e nella sua casa è rimaso solo un gatto, che tutto sporco e affamato, aveva trovato, a lo stesso giorno in cui fu sepolta sua moglie.

Il gatto divenne la sua única compagnia, nelle gionate fredde gli scaldava o piedi, oltre a tenere i tupi fuori dela cucina. Dal vecchio el conosceva i capricci e totine. Se eri triste o felice. Savea dela sua paura dela tempesta e dall`ombria del futuro, per lui sempre difficile. Era del vecchio anche confidente, che lo escoltava parlare dela sua infanzia e giovinezza.

Tanti anni fa, ma non ho mai dimenticato il vecchio com il suo gatto, sempre seduti davanti de quella caseta mezzo storta in cui la finestra era anche una porta. Non ho mai dimenticato il gatto dal pelo gialdo e il vecchio col suo barretto alla neruda, i formavano una bela figura.

Quando passea davanti a casa sua, lo salutava!

- Buongiorno! Ghi  a detto gentilmente.

- Buongiorno Ragazzo. La sua risposta.

Io in quel momento, a voce bassa dissea:..

- Grazie Signore Dio, per aver creato i vecchi e ghi animali.


Nenhum comentário:

Postar um comentário

Gostou?Comente aqui e se possível inscreva-se.

Topo