Rio Grando Talian - Ademar Lizot

segunda-feira, 13 de fevereiro de 2023

Par scaricar el àudio, clica qua

Par ascoltar la stòria, clica soto:



Rio Grando Talian

Nte questo rilato del Rio Grande talian,  voglio dir che quando zera tosatel, ancora tacà sù le bombàcie del mio pupà, una volta, el me ga parlà che se anca la nostra gente, ga partì de quelaltro continente, l`é stà la benedeta tera  del Rio Grande del Sud che ga nutri le so vene, e così i ga daventà  Americani, conterànii dei Bulgari Kaingang, che a de pi de mila ani abitea questo stragrando paese.  Dopo co`l passar del tempo, el sorasco e el simaron ga consià el suo sangue e gaùssi i ga daventà,  quela rassa orgògliosa dela so libertà, la medèsima che galopa ntel nostro sangue.

  In sèghito el me ga dito che par confermar la nostra discendensia taliana  non ocore mia presentar documenti, l`é sol sguardar ntel nostro viso par farse veder la prossedensa dela nostra gente, dela Provìnsia de Bellun, ai piè dele Dolomite de Cimonega, un dei posti pi bei, che el sol ilumina ntel suo caminar eterno. Una tera così bela che se anca la ghe neghea el pan,   i zera  fedeli come un can,  però al infrontar el grando oceano, ghe ga tocà de cavarla  via del cuor, e sol  dele preghiere dela mama e dele tombe dei antenati, non i se ga mai desmentegà. Dopo de quel grando viaio, la Itàlia par lori, la zera come se la fusse  una vècia zia malada, fora de salvassion dei dotori, che ndada zo de testa, non i ricognossea pi come parenti. De sta manera, ntel novo mondo, co`l passar del tempo, i se ga adatà ai costumi dela Provìnsia de San Piero, par chè veramente quando i ga visto i gaùssi con so imponenssa, a caval ben montadi, alora i se ga catadi, parché anca lori, co`l capelon in testa e le gambe rento dela bombàcia e se sentiva a volontà. I gavea in fine una nova vita e  paroni de un toco dela benedeta tera, i se catea de siori, ma sempre co`l  sentimento de gratitùdine al paese che gavea acoiesto so gente, che ghe dea la sicuresa de mai pi la maledeta fame patir. Così i ga creà i fioi con late de vaca, che gnanca el refredor ataca,  magnando  sorasco de manso e piegorin e bevendo simaron e el benedeto vin.

Par fin el me ga afirma, che  ntela seconda guera, la pi crudele che el mondo ga cognossesto, la nostra gente, co la abitual braura dei nati ntela Provìnsia de San Piero, i ga assà un testimònio de sangue e onor, ntei campi de batàlia dela distante Itàlia, par liberarla dela forse nemighe dela umanità.”

 De sta manera,  quela volta, me ga parlà el mio vècio pupà, e mi non go mai desmentegà!


Mio Padre há Detto

Mio padre una volta há detto che anche se la nostra gente è arrivata de un altro continente, l´stà la terra del Rio Grande che nutriva le loro vene, ed è cosi che sono diventati americani, compatrioti degli indigeni Kaingang, che abitato questo grando paese a per più de mille anni. Poi, nel tempo, il sorasco e il simaron, hanno temperato il suo sangue, ed cosi che sono diventati gaùssi, quella razza orgogliosa dela sua libertà, la stessa che galopa ancora nel mio sangue.

Quella volta, me lo disse anche che per confermare la nostra orìgene Italiana, non è necessario esibire documenti, in quanto l`attestazione dela nostra provenienza è visibile nel nostro timbro, dalla Provinsia de Belluno, ao piedi delle Dolomite del Cimonega,  uno dei luoghi più belli che il sole ilumina nel suo eterno cammino, e anche se  se quel bel posto negava loro il pane, tuttavia gli erano fedeli come un cane. Ma difronte al grando oceano, l`hanno preso dal cuore, e solo le preghiere dela madre e la tomba degli antenati, non dementicarono mai. Cosí, per loro, l`Itália divenne una zia malada, sensa speransa di guarigione. Quindi nel nuovo mondo si sono adattati ai costumi dela Provìnsia de San Pietro, parché finalmente avevano una nuova vita, e proprietari di n pezzo di terra, pensavano di essere ricchi, ma sempre con il sentimento de ricosnocenza, verso il Paese che li aveva accolti e dato la sicurezza di non soffrire più la fame. È così che hanno cresiuto il loro figli con il latte de mucca, che nemmeno l`influenza attacca.

Infine affermò che nella seconda guerra, la più crudele che il mondo abbia conosciuto,  i figli degli  immigranti, con il consueto coraggio dei nati ntel Rio Grando del Sud, partirono sui i campi de battàglia della lontana Itália, testimonianza di sangue e onore, per liberarla dalle forze nemiche dell`umanità.


Nenhum comentário:

Postar um comentário

Gostou?Comente aqui e se possível inscreva-se.

Topo