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UN PENSIERO DE DOMÉNEGA Autor: Ademar Lizot Revision: Juvenal Dal Castel e Loremi Loregian-Penkal Imàgine: IA/Jaciano Eccher Da ceo, ncora tacà su le còtole dela me Santa, sento dir che ogni un porta la so crose su par le spale. Ma, sol dopo de un fià de tempo, go capio che questo modo metàforico de parlar el vien fora del fato de quel che ga patio el Nostro Signor Gesù Cristo, la so passion e morte, quando, dopo che i Lo ga massacrà de tante bote, i ghe ga metesto in testa la corona de spini e, su par le spale, una crose, fata del pi duro e pesante legno. Del Pretòrio al Calvàrio, El ga patio dal tuto e, tanto ze vero che, par la strada, ala tersa volta che el ze cascà, i ghe ga mandà el Simao Cinereo, el Bon Samaritan, par iutarlo, nò parché El Sior el ghe fesse pecà, ma si, parché ghe restesse almanco un s-ciantin de fià, par rivar fin al Calvàrio, par esser ntela crose inciodà. Tuti i sà che el Nostro Sior, ntela so bontà sensa fin, el ga fato quel che el ga fato e patio quel che el ga patio, par far che la umanità la fesse giudìssio, par che tuti i se volesse ben, che i se iutesse un col`altro. Però, se anca tanti sècoli i ze belche passadi, ncora ghè de quei che i fà fadiga de capir el suo messàgio de fradelansa e, a questi, la so crose la ghe pesa tanto depì, parché i la porta de na maniera sbaliada e, la so vita, la ghe par da esser solche na strica de osamenti, persi ntel infinito de un paese deserto e sensa ciel, ndove i nasse in meso al dolor, i vive in meso ala tribulassion e, quando i more, altri tanti i ze drio nasser, par scominsiar nantra volta una inùtile comèdia umana, squasi stesso come quela de Dante Alighieri. Di de ancoi, tuti quei che, no i ze mia boni de capir el Divino messàgio, a ogni giorno, i se domanda cossa che i ze drio far nte questo minùsculo pianeta, in che i cativi i ghe dà peade come se El fusse na bola, i paroni dela guera, i schersa con Lu, come se El fusse na granada de man e i ambissiosi i Lo schissa come se El fusse un limon e che fadiga che i fà de capir che, se la va avanti cossì, pi bonora, o pi tardi, el mondo el deventarà solche un sasseto, sensa tera, sensa àqua e sensa ària, sempre in giro, via e via, par el spàssio sideral. Pensàndoghe ben, credo che El Nostro Sior Gesù, se El gavesse imaginà prima come le cose le vegnaria fora, El gavaria pensà un fià anca Lu, visto che el ga finio inciodà su la crose e, se anca passadi depì de due mila ani, la umanità no la ze mia bona de cavarse fora del òdio, dele guere, de tanto sàngue spandesto par tera. UM PENSAMENTO DOMINICAL Era criança, ainda segurando no vestido de minha santa, e já escutava dizer que cada um tem sua cruz a carregar. Só depois de um tempo, entendi que este modo metafórico de falar deriva do sofrimento que foi acometido Nosso Senhor Jesus Cristo, quando de sua paixão e morte. Quando, depois que o massacraram de tantos açoites, lhe puseram na cabeça a coroa de espinhos e, sobre seus ombros, a cruz feita da mais pesada e dura madeira. Do pretório ao calvário, a carregou sobre os ombros. Pelo caminho, passou de tudo e, tanto é verdade, que na terceira vez que caiu por terra, Simão Cireneo, o bom samaritano, a mando dos soldados Romanos, foi ajudá-lo, não por caridade, mas para que aguentasse até o calvário. Todos sabem que Nosso Senhor, em sua infinita bondade, fez o que fez e sofreu o que sofreu para que a humanidade criasse juízo, para que todos se quiram bem, para se ajudarem mutuamente. Porém, há aquelas pessoas que têm dificuldade de entender sua fraterna mensagem, então lhes pesa mais a sua cruz, pois a carregam de maneira errada e, assim, a vida lhes parece ser uma série de gemidos, perdidos no infinito de um país deserto e sem céu, onde nascem em meio a dor, vivem em meio às tribulações e, quando morrem, outros tantos estão a nascer, para começar outra vez uma inútil comédia humana, muito mais real que a Divina de Dante Alighieri. Os que ainda não entenderam a Divina mensagem, se perguntam o que estão fazendo neste minúsculo planeta, em que os violentos o chutam como se fosse uma bola, os senhores da guerra brincam com ele, como se fosse uma granada de mão e os ambiciosos o espremem como se fosse um limão e todos têm dificuldade de entender que, a seguir assim, mais cedo ou mais tarde, o mundo será só uma rocha, sem terra, sem água, sem ar, a girar pelo espaço sideral. Pensando bem, às vezes até creio que se Nosso Senhor tivesse imaginado como seria, teria pensado antes de sofrer tanto por nós, visto que terminou pregado na cruz e, embora passados mais de dois mil anos, a humanidade não consegue libertar-se de tanto ódio, de tantas guerras, de tanto sangue derramado por terra.
Da ceo, ncora tacà su le còtole dela me Santa, sento dir che ogni un porta la so crose su par le spale. Ma, sol dopo de un fià de tempo, go capio che questo modo metàforico de parlar el vien fora del fato de quel che ga patio el Nostro Signor Gesù Cristo, la so passion e morte, quando, dopo che i Lo ga massacrà de tante bote, i ghe ga metesto in testa la corona de spini e, su par le spale, una crose, fata del pi duro e pesante legno. Del Pretòrio al Calvàrio, El ga patio dal tuto e, tanto ze vero che, par la strada, ala tersa volta che el ze cascà, i ghe ga mandà el Simao Cinereo, el Bon Samaritan, par iutarlo, nò parché El Sior el ghe fesse pecà, ma si, parché ghe restesse almanco un s-ciantin de fià, par rivar fin al Calvàrio, par esser ntela crose inciodà. Tuti i sà che el Nostro Sior, ntela so bontà sensa fin, el ga fato quel che el ga fato e patio quel che el ga patio, par far che la umanità la fesse giudìssio, par che tuti i se volesse ben, che i se iutesse un col`altro. Però, se anca tanti sècoli i ze belche passadi, ncora ghè de quei che i fà fadiga de capir el suo messàgio de fradelansa e, a questi, la so crose la ghe pesa tanto depì, parché i la porta de na maniera sbaliada e, la so vita, la ghe par da esser solche na strica de osamenti, persi ntel infinito de un paese deserto e sensa ciel, ndove i nasse in meso al dolor, i vive in meso ala tribulassion e, quando i more, altri tanti i ze drio nasser, par scominsiar nantra volta una inùtile comèdia umana, squasi stesso come quela de Dante Alighieri. Di de ancoi, tuti quei che, no i ze mia boni de capir el Divino messàgio, a ogni giorno, i se domanda cossa che i ze drio far nte questo minùsculo pianeta, in che i cativi i ghe dà peade come se El fusse na bola, i paroni dela guera, i schersa con Lu, come se El fusse na granada de man e i ambissiosi i Lo schissa come se El fusse un limon e che fadiga che i fà de capir che, se la va avanti cossì, pi bonora, o pi tardi, el mondo el deventarà solche un sasseto, sensa tera, sensa àqua e sensa ària, sempre in giro, via e via, par el spàssio sideral. Pensàndoghe ben, credo che El Nostro Sior Gesù, se El gavesse imaginà prima come le cose le vegnaria fora, El gavaria pensà un fià anca Lu, visto che el ga finio inciodà su la crose e, se anca passadi depì de due mila ani, la umanità no la ze mia bona de cavarse fora del òdio, dele guere, de tanto sàngue spandesto par tera.
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