El vècio Desidèrio - Ademar Lizot

quinta-feira, 7 de novembro de 2024

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EL VÈCIO DESIDÈRIO

                              

Autor: Ademar Lizot
Revision: Juvenal Dal Castel e Loremi Loregian-Penkal
Ritrato generà par via de IA/ Jaciano Eccher

 

                Là par i ani 60, quando sero tosatel, go buo el privilègio de cognosser el vècio Desidèrio, un omo dela etnia africana che, paron de straordinària mediunità, el cognossea el s-ciantin che el destin el se incrosea ntel tempo, el savea predir el futuro, scoprir le verità sconte e svelar tuti quei misteri e segreti che i fà calmar le inchietùdine. Coi so poderi de mediunità, el benedia le persone, contra le resipìlie (sorta de erussion ntela pel), anca del mal de testa, dela schena e dele maledission dei invidiosi. Cole erbe e scorse de piante, el fea remèdii, par tratar le malatie del sàngue, par calmar dolori del stòmego, del figà e dela bessiga. Anca par liberarse del mal de pansa e par netar le budele.

                Chi pi intimamente lo cognossea, i disea che el zera fiol de s-chiavi, nassesto ntel stesso ano in che una prinsipessa, scarsa de belessa, la ga libertà la so gente. Però, se anca el ze nassesto lìbero, par via del color dela sua pel, el ga passà la infànsia e la gioventù soto el preconceto dei omi e i guai dela vita. Ma, ncora cossì, el se ga fato omo bonasso de cuor e credente ntela Divinità. La so Santa devossion la zera la Madona de Aparessida e el so Àngelo Costode el Negreto del Patorelo (quel angeleto dei campi dela Provìnsia de San Piero, che la legenda la dise che un paron de s-chiavi el lo ga ligà nte un palanco e, dopo de darghe na fila de bote, el lo ga assà morir e, parvia de questo patimento, tanti i ghe crede che el fea dei miràcoli e i lo venera come se el fusse un santo).

                La definitiva vocassion, e straordinària benemerensa de Desidèrio, la se ga fata veder ntela revolussion de 23, una lota fratrissida, in che i maragati e i simanghi i se copea, par via del color de un fassoleto e, lu, ancora gióveno, el ga combatesto sol cole so preghiere, segnamenti e rèmedii de erbe e a tanti feridi el ga socoresto. E quando la rason la ga derotà la spada e le bandiere bianche de pace le ga nantra volta par ària tremolà, la genuina libertà el ga conquistà, par, ntela so ùmile caseta, a ogni giorno, sensa cobrar gnente, farghe socorso a quei che ghe capitea in serca par farse benedir dei so remèdii de erbe dela natura.

                Mi, la prima volta che lo go visto, l`è stà quando son ndato farme benedir de una bruta erussion ntela pel. Nte quel tempo, el zera vècio, con depì de 80 ani, cavei bianchi, ma ncora ativo, semblante seren, però duro, de vècio gueriero, che el gaveva sopravivesto a tante lote. Ntel col, el portea ligà el fassoleto de seda bianca e, ntele gambe, el vestia un per de bombàcie taconade che, se anca àmpie e larghe, mai le se sbassea dela sintura, gnanca quando el parlea pi cativo, o quando el benedia qualche creatura.

 

                                             O VELHO DESIDÉRIO

                Lá pelos anos 60, quando era menino, tive o privilégio de conhecer o velho Desidério, um afro descendente que, possuidor de grande mediunidade, conhecia os momentos que os destinos se cruzam com os tempos, previa o futuro, descobria verdades ocultas e desvendava os mistérios e segredos que fazem acalmar as inquietudes. Com seus poderes mediúnicos, benzia as pessoas contra erupções de pele, dores de cabeça e costas e, também, contra o mau olhado dos invejosos. Com ervas e cascas de plantas, elaborava remédios para tratar doenças do sangue, dores do estômago, fígado e bexiga.

                Quem mais intimamente o conhecia, dizia que era filho de escravos, nascido no mesmo ano em que uma princesa, desprovida de beleza, libertou sua gente. Mas, embora tenha nascido livre, devido à cor de sua pele, passou a infância e juventude sob o preconceito dos homens e das agruras da vida, mas ainda assim se fez homem bondoso de coração e crente na Divindade, sua madrinha era Nossa Senhora Aparecida e seu anjo custódio o Negrinho do Pastoreio (aquele da campanha gaúcha, que diz a lenda que um senhor de escravos o atou no pelourinho e depois de tanto açoitá-lo, deixou-o a morrer).

                A verdadeira vocação e extraordinária benevolência de Desidério se fizeram ver na revolução de 23, uma luta fratricida em que maragatos e chimangos se matavam pela cor de um lenço e ele, ainda jovem, combateu só com rezas e benzimentos e, com seus remédios de ervas, socorreu muitos feridos. Quando a razão derrotou a espada e as bandeiras brancas de paz tremularam novamente, então conquistou a genuína liberdade, para, em sua humilde casa, sem cobrar nada, prestar socorro às pessoas que chegavam em busca de fazer-se benzer e, de seus remédios naturais, para tratar doenças do sangue, dores do estomago, do fígado e da bexiga. Outros, também vinham em busca de seus benzimentos contra cobreiros e olho grande de invejosos.

                  Eu, a primeira vez que o vi, foi quando fui benzer-me contra uma erupção de pele. Na época ele era velho, com mais de 80 anos. De cabelos brancos, mas ainda ativos. Semblante sereno, mas duro, de velho guerreiro que sobreviveu a muitas lutas. No pescoço, ostentava um lenço de seda branca e nas pernas uma bombacha que, embora folgada e larga, jamais lhe baixava da cintura, nem quando falava mais duro ou quando benzia al

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