Senteve zo a la Tàvola che magnemo ensieme - Prete Luis Mazzochini

sexta-feira, 1 de setembro de 2017

Ntel ano de duemilatrese (2013) i veschi e ga metesto come tema par la setimana nassional dela faméia “La trasmission e la educassion de la fede cristiana in faméia”. Chissà, par noantri, taliani, la imàgine pi bela che me vien in mente quando se parla dela faméia l’è la tàvola del magnar. E la tàvola la ze sacra; magnar insieme l’è un ato sacro!

Fursi gnanca no se nicordemo, ma in torno la tola ghe ze tanta sacralità che mai. Basta che scominsiemo pensarghe sora. Prima, par sentarse zo in tola, bisogna lavarse la fàcia e le man, tirarse zo el capel dela testa e petenarse par postarse i cavei. Se la malieta (camisa) o el vestito i ze sporchi, se li scàmbia. Dopo, anca, se speta fin che l’ùltimo el rive, alora si, tuti i se senta in torno la tola par magnar insieme. Meterse a magnar prima dei altri, o sensa camisa, o co’l capel in testa, o co le man sporche no’l par mia bom: mostra che no se ga rispeto. I vècii de sti ani i me ga insegnà cosi.

Tuto quel ritual che se fà par poder sentarse zo in tola el ga um significato pi grande e pí profondo de quel che se pol imaginar. La tola la ze el posto andove se condivide mia sol el magnar, ma anca la vita. Alora, i problemi, le alegrie e i fati sucessi in te la giornata i ze anca quei condivisi in tola. El pupà ghe conta a la mama e ai fioi quel che l’è drio far e dela stessa maniera, anca la mama e i fioi i conta le so cose a la faméia. Alora, la tola la diventa el posto andove se discute i problemi, el posto dei consigli e de catar fora le solussion par i problemi dela vita. L’é par quela che se speta che tuti i rive, par dopo scominsiar a magnar, parché tuti dévono participar dela vita de tuti. In tola ze el posto dela unità dela faméia.

Più importante che parlarse, l’è parlar la verità. Alora vien la parte de lavarse la fàcia, tirarse zo el capel e petenarse. La fàcia la ze quela che mostra quel che se ze drio sentir, la mostra la verità e par quela bisogna mostrarla e e farla veder polito. In tola se se varda rento in te i òcii. Quando se sbàlia e se ga vergogna, la prima cosa che se fà l’è sbassar la testa par che nissuni me veda la fàcia e par mia vardarghe in fàcia a nessuni. In tola se mostra la verità e la verità la se mostra. E che bruta magnada quela fata quando no se pol mia vardarghe in fàcia ai altri che i ze sentai zo insieme. El magnar va mia zo. Se magna svelte par tirarse via dela tola subito.

Ma sol pol condivider la so vita e la sua verità quel che ga confiansa. Qua gavemo la risposta de par che se se senta zo. Una persona la pol sentarse zo quando la ze in meso ai amighi, ai compagni, quando la se sente secura. Quando se g qualche desconfiansa, l’è meio meterse in pie e star “su co le récie”. Sentarse l’è el segnal de la dignità dei compagni. I schiavi no i se senta zo in tola co’l suo signore, parché no i ze compagni, no i ga la medesima dignità. Alora, el fato de tuti sentarse zo vol dir che tuti i ze compagni, tuti i ze degni.

Lavarse le man e meterse su le robe limpe l’è segnal de rispeto. L’è co le man che ghe passemo el magnar ai altri. E quando se scomìnsia passarse le travesse de un al’altro, se fa veder una relassion de dependensia mùtua, de laoro, andove no pol mai mancar rispeto. E gavemo impara che devemo gaver rispeto anca con le robe de magnar. Alora, la tàvola la diventa el posto privilegià del rispeto in una faméia. El rispeto l’è, insieme co l’amore, la cosa piú importante rento de una faméia. Mai i sposi i pol perder el rispeto un co l’altro, ne lori co i so fioi e gnanca i fioi in tra de lori o co i so genitori. Quando, rento de una casa se perde el rispeto, la faméia la se perde e la se finisse.

El di d’ancoi, la television, el computador, i orari de laoro diversi e el ciamamento al individual i ga tirà via le faméie de atorno la tàvola, soratuto quele dele cità. Par infelicità, in tante case, poche volte i se senta zo par magnar insieme e alora le faméie le se finisse. Quando se perde la union, se perde anca el compromissio con la verità. E perso questo, la confiansa la va via. Quando no se ga confiansa un co l’altro, alora no se ze pi compagni. Se no se ze più compagni, no gavemo bisogno de rispetarse. E quando se perde el rispeto, se fenisse la faméia.

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Gostou?Comente aqui e se possível inscreva-se.

Topo