Le vero che i vicentini magna gati? Depoimenti!

sábado, 9 de setembro de 2017

Sicuramente te ga ascoltà tante volte dir che i vicentini magna gati. Saria vero?
Ben, prima da risponder le bon saver anca che "Venexiani gran signori, padovani gran dotori, visentini magna gati, veronesi tuti mati, trevisani pan e tripe,rovigoti baco e pipe. E belun?Ti belun, non ti vol nesun".
Ma prima dela spiegassion vardemo i depoimenti.

Perchè si dice "Vicentini magnagati"?



Le vero che i vicentini magna gati?
Questa antica e popolarissima filastroca ga segnà par sempre i vicentini nel mondo, ma parché i ze considerati "magnagati"? La origine ze insicura e vien dal 1698 quando una peste ga ciapà in tuta la cità. Per evitare la invasion dei sordi (rati) Venéssia interviene co'l esercito di gati, liberando così la cità. La legenda (lenda) vuole che qualche cuoco(cozinheiro) ga aprofità la presensa dei felini per far nuove ricete, ancha parché con la peste andava ensieme la carestia.

Un'altra ipotesi del ano 800 vuole dir invece che la origine ze fonetica: la frase "hai mangiato? (italiano, significa já comeu?)" nel dialeto vicentino si parlea "gatu magnà?" e i venessiani dàvano soprannomi (apelidos) con la desineza "magna": magnamaroni (comedor de castanhas), magnamocoli (comedor de velas. Dis-se das pessoas fanáticas por igreja) , magnacarta (que come papel) fin a magnamerda (que come merda). Alora "magnagati" non tanto per le preferense in cusina ma sì per la  presensa nele case e nele strade dei gati.

Publicassion: Jaciano Eccher/Sito Brasil Talian
Aiuto con le filastrochi: Andrea El Kanaja Bergamo




Potrebbe interessarti: http://www.vicenzatoday.it/cronaca/perche-si-dice-vicentini-magnagati.html
Seguici su Facebook: http://www.facebook.com/pages/VicenzaToday/212021655498004

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Gostou?Comente aqui e se possível inscreva-se.

Topo