EL SCARPARO - Ademar Lizot

quarta-feira, 14 de agosto de 2024

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 EL SCARPARO

Autor: Ademar Lizot

Revision: Juvenal Dal Castel e Loremi Loregian-Penkal

 

            Quei che i ga depì de sessanta ani de età, i ze  del tempo, che quando le scarpe e i stivai i restea  fruadi,  se li portea ala  scarperia, par el scarparo  rangiarle, nò come adesso, che se le buta via, par compràrghene nove.

            El me primo paro de  scarpe, la me mama  la me lo ga comprà, co go scominsià a far el fondamental, cola età de 7 ani, e el me primo par de stivai, el pupà el me lo ga regalà, quando i primi fii dei mostàcii i me ga spontà, ai 16 ani de età.  Tanto le scarpe, come i stivai, i me ga durà par tanti ani, parché  i ze stati fati col pi legìtimo corame, dal vècio Fasolo, un esselente scarparo, che,  stesso come el suo pupà, el ga passà la so vita rento de una  scarparia, ndove, tacada su la parede, ghe zera la imàgine de San Crispin, patrono dei scarpari.  

            La so scarparia la zera meso scura, tuta piena de corame crudo, cola spussa de pégola che la infetava el ambiente. Lu el  fea el suo brao laoro sentà nte na carega bassa, al livelo dela tàola,  anca quela bassa, piena de  stramesi, tuti pieni de ciodeti, de vàrie misure. Insieme a lu,  zera sempre el aiutante, un zovenoto, che el zera drio imparar el ofìssio, anca lu sentà su na caregheta, anca lu cola traversa davanti, meso taiada dal cortel. Quando i ghe tochea alontanarse par una s-ciantina de tempo, i tachea su par la porta el bilieto: TORNO SÙBITO.

            Una roba che me ga sempre incuriosà, zera la facilità che tuti i scarpari i gavea de tegner in boca na sbranca  de ciodeti e, ancora cossì, parlar come se i gavesse carameli ntela léngoa.  Questo ze stà, par mi, sempre un vero mistero, parché no son stà mai bon de capir come che i fea par tegner in boca quela sbranca de ciodeti e, ancora cossì,  rider e parlar col freghese.

            Pensàndoghe sora, l`è  fin  pecà che la modernità la ga fato squasi sparir sti profissionai de scarpe. Uno ala volta, i ze drio finirse e, a pian, i ze deventai solche na figura de museo, anca parché  no se cata pi tosi che i vol imparar questo degno afar e le persone le preferisse comprar scarpe e stivai  novi, fati da una màchina, squasi tuti de carton e matèria plàstica, che, se anca se ghen cata  de tuti i prèssii, i ga una scarsa durabilità, parché no i ga  pi el genuino corame.

 

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