Dopo de la tempesta, vien el bon tempo

terça-feira, 14 de novembro de 2017


“I vol passarghe davanti del Signor.” Così ga scrito el prete Mazzochini in so testo (Spùncia qua). Gràssie mila al prete, par questa scrita de sapiensa e religiosità, con parole de verità e giustìssia, sora í bruti tempi che semo drio vìvere, tempi de tempesta, che solamente con credensa in Dio e la Madona, par protègere a noantri e nostra faméia.

Bisogna dir che el ga pròpio rason el prete de anca spaventarse, con questo mondo ribaltà a gambe in sù, scarso de sentimenti, con persone sensa giudìssio e anca la polìtica piena de falsità, penso mi che se Nicolau Maquiavel, el prìnsipe del sinismo, sel fuse qua, anca lu se spaventaria coi polìtichi de di d`ancoi. Però la granda desolassion ze veder tante persone a lontan dei insegnamenti de nostro Signor Gesù, quel zera perfeto, el ga fato tuto de bon, ma í lo ga ìmpicà su na crose.

Dopo de leder quelo belo testo del prete, go scominsià a pensarghe sora e go ricordà de la grande credensa in Dio che gavea í nostri antenati. Ricordo che la mama e la nona, sempre che vignea su na tempesta, l´è ciapea in man la imàgine de Santantoni o de la Madona e dopo l'e preguea el siqueri de Santantoni e sempre la tempesta s-ciarea. Nei momenti de dificultà, el nono parlea co tranquilità:...

-Tosi no ste mia spaventarse parché dopo de la tempesta vien el bon-tempo. 
Tutavia i nostri antenati i ga infrontà tante dificultà che noantri no semo mia boni de imaginare, con el laoro ntea colònia, la abitassion fràgile, squase sempre scarsi de ricorso e soratuto i ga tribulà ntel transcorso dei ani quaranta del sècolo passà co´l acossamento del goerno contra i dessendente quei no í savea parlar in brasilian, í ghe tochea star citi rento casa par no andar mia in prision. Noantri, adesso gavemo satisfassion e orgólio de la braura dei nostri noni e bisnoni, che con coràio í ga infrontà quei bruti tempi sensa spaventarse.

E noantri che semo adesso drio patir bruti tempi, gavemo in cuor el coràio de nostri antenati? La credensa in Dio che i gavea? A le olte quando scomìnsio a pensarghe sora, go la umiltà de dir che no so mia gnanca la ómbria de quelo che zera mio nono e mio pupà, che no i se spaventea mia con gnente. Tutavia sempre me vien n`ària de serenità nel cuor, parvia che qualunque cosa go eredità de quei vècii santi, la credensa in Dio e la Madona e al manco cinquanta par cento de so coràio e go sempre in mente che bisogna che lassemo el Signor passar davanti, parvia che el ze la luce dela nostra vita, compagno ga scrito el prete Mazzochini.

Ademar Lizot.



Nenhum comentário:

Postar um comentário

Gostou?Comente aqui e se possível inscreva-se.

Topo