Ciacolando
ntela Quarantena
In questi giorni grissi de quarantena, ga s-ciocà nte una mùcia de boche
una domanda...- Par che cosa serve í vècii?
Quando go scoltà questa pèrfida domanda nte quel momento go sentisto fin un malstar e el sentimento che
le persone ga perso la tramontana e che
ghe manca un poco de Dio ntela so vita e de sta manera el mondo camina con
destin a la perversità e i omeni al so pròpio fine. Ma pensandoghe sora quela[is1]
domanda, posso dir che la ze fondamentà nte una filosofia perversa in vigor in
questi tempi de ambission fora de misura, in che se pensa solmente nel lucro, l`é una pensamento che aferma che
no se mèrita mea viver nel mondo chi nò ga più sirvintia e quela gente
che acompagna questa filosofia securamenti
i ze gente che no i ga gnanca una memòria
afetiva e paroni de una granda vanità, el vin che
i beve l`é quel del egoísmo che ghe fa
far la ciuca dela indifarensa e dela arogansa e la so vita le un bàu inmunsia
de soldi, però soratuto i ze gente che vive nte una povertà che fa fin pecà, la povertà dela indigensa
spiritual, cossì nò i ze mea boni de
saver e nò i ga la capassità de risponder par che cosa serve i vècii, parvia
che i se ga slevà su scarsi de civiltà e fradelansa e
sensa umiltà par domandar ai vècii un
consìlio e sensa la grandessa de saludarli con
rispeto, ghe manca la sensibilità
de sguardar ntele rughe dela veciaia le più bele scriture de sapiensa e dignità
e nò i ze boni de capir che diventar vècii no le mea una malagrassia, ma si un
guadagno che ciare persone ga la virtù de ciapar.
Pensandoghe sora gaveria gusto de saver qual che ze el sentimento che se imparona del cuor de questa gente
scarsa de memòria afetiva quando i so vècii sparir de questo mondo, che tipo de
làgrime ghe core par el viso, furse i ze de quel tipo sensa làgrime, ma pol èsser che i sèpie che un pianto nò dimonstra
la fragilità de una persona, ma si la grandiossità de so ànima o, furse i doperarà na frase o, meio un
provèrbio par scriver qualche cosa inùtile e scarsa de sentimenti. Però go la
sicuressa de dir che dopo de un tempo, i ricordi dei so vècii scominsia a tormentar la so ànima e de sta
manera i ga de sentir el tanto che l`é tristo de veder la solitudine de una bengala o una pipa, sensa
el nono che ga partisto e una furtiva làgrima la ghe ga de corerghe zo par el viso nel
s-ciantin de sguardar sbandonà rento de una cassetina, el fassoleto bianco che zera dela nona, i ga de sentir s-ciocar el
cuor de malinconia, quando sguardar picà nte un ciodo inrussinà el vècio capel
che zera del pupà e ricordar che ani vanti abasso del quel pano negro co la ala
scavensada in sù, gavea un omo de coraio, che alsa su la so vita con onestità e
dignità.
Par che cosa serve i vècii? La risposta par
questa pèrfida domanda, l`é el nostro silensio e nostra serenità par capir che solamente la
ga vignesto fora de na mùcia de boche parchè semo drio viver bruti tempi e co la
sensassion de èsser caminando par strade longhe e silensiose de un paese
deserto, de soto un cielo nuvoloso in
che i omeni i vol scampar via de i so prinsìpie e nò i ze mea boni de capir che
la vita la ze ilimità ntela so durassion, el amor ntela so fradelansa e la
alegria ntela so pienitù.
Ademar Lizot.
(trad.) Pra Que Servem os Velhos
Por estes dias cinzentos de pandemia
surgiu em muitas bocas uma pergunta...-Para que servem os velhos? Após escutar esta questão perversa tive o sentimento
de que as pessoas estão com algum transtorno e o mundo caminha em direção a perversidade e
os homens ao encontro de seu próprio fim e pensando no sentido desta pergunta
posso dizer que ela está baseada numa filosofia perversa em vigor nestes tempos
de ambição desmedida e que se pensa somente no lucro é um pensamento que traz a afirmação de que quem não tem mais
serventia, não serve para andar no mundo e isto me faz pensar que os seguidores
desta filosofia tem uma frágil memória afetiva e possuidores
de vaidade, o vinho que bebem é o do egoísmo
e embriagados de indiferença e arrogância fazem de suas vidas um grande baú de
dinheiro, porem vivem na pior das pobrezas, a pobreza da indigência
espiritual e assim sendo não tem a capacidade de saber para que servem os
velhos, a civilidade e fraternidade não estão entre suas
qualidades, e não possuem humildade suficiente para pedir um conselho a um
idoso e nem grandeza para cumprimenta-los respeitosamente, lhes falta sensibilidade
para ver nas rugas da velhice as mais belas escrituras de sabedoria e dignidade.
Qual o sentimento que se apodera do coração
desta gente de frágil memória afetiva, quando seus velhos partirem deste mundo,
que tipo de lagrimas escorem por suas faces, ou talvez nem lagrimas tenham, com
certeza não saibem que um pranto não demostra a fragilidade de uma pessoa, mas
sim a grandeza de sua alma. Talvez elaborem uma frase, ou melhor um proverbio,
para escrever algo desprovido de sentimentos.
Mas com certeza, depois de algum tempo, as lembranças de seus
entes-queridos torna-se um tormento para suas almas e assim eles poderão sentir
o quanto é triste a solidão de uma bengala ausente de seu dono e uma furtiva
lagrima há de correr pelas faces quando encontrarem no fundo de uma gaveta
aquele lencinho branco que era da avó, sentirão um aperto no coração ao admirar
o chapéu que foi de seu pai, naquele
momento ira lembrar que abaixo daquele traste velho tinha um homem de coragem
que construí sua vida com honestidade e dignidade.
Para que servem os velhos? A resposta para esta pérfida pergunta deve
ser o nosso silencio e depois a nossa serenidade para entender que ela somente
surgiu firme em muitas bocas porque estamos vivendo tempos difíceis com a sensação
de caminhar por uma estrada longa e silenciosa de um país deserto e abaixo um
céu cinzento em que os homens fogem de seus princípios e não tem a capacidade
de entender que a vida é ilimitada em sua duração, o amor em sua fraternidade e
a alegria em sua plenitude.
Ademar Lizot.
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