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sexta-feira, 22 de novembro de 2019

Una Stòria de Coraio e Dignità

Ascoltemo la stòria:


                                                
                                                              Una Stòria de Coraio e Dignità.


Permesso  che bevo una sboconada de vin,  par s-ciararme  i sarvei e  moiar la gola del col, che  de sta manera  la  me vose me vien fora drita, par contar co la giusta emossion, una stòria de coraio e dignità,   stòria d`un cristian  che parvia  del color dela so  pel, i ghe ciamea “Negro Dorival”.   El  so cognome nissuni saveva, penso mi che gnanca lu no`l saveva,  el gavea nassesto ancora  nel tempo dela s-ciavitura, quando el Brasil  zera soto la pi bruta stupidità e vergogna de tuti tempi e ancora de picinin, come sel fusse una bestioleta,  el  paron dei s-ciavi,  co la perversità dele persone crudele, lo ga cava via dei genitori  e cossì l`é  stà slevà sensa el late de so mare e sensa el incantamento che tuti bambini i ga  ntela infansa e dopo ntela so gioventù,  el ga passà del tuto soto la perversità dei omeni e le misèrie dela vita.  Alora nel 13 de maio del 88, la prinsìpessa Isabel la ga proclamà la liberassion dei s-ciavi, però  la soferansa e  el preconceto nò se ga mea fermà, parvia che  la negritu sempre portea insieme el segno dela s-ciavatura e quei che gavea la pel mora i vivea in constante patimento. Tutavia el tempo ghe ga viaia ntele ale del vent e con coraio e dignità el giovent se ga fato omo  e par conquistar la   genuina libertà, el  ga deventà gueriero  ntela revolussion de novanta tre, quela lota crudele in che  i omeni i se copea parvia del color d`un fassoleto e el sàngue dei fradei incarminea la tera dela Provìnsia de San Piero.  Dopo nel vinte e tre, nantra volta el zera in lota, insieme dela trupa dei marragati, nte`un testimònio d`una stirpe de braura quel gavea eredità dei soi antenati  combatenti  ntela guera dei “Farapi” e anca in quela  del Paraguai.  E quando ga riva el tempo in che  la rason ga derota la spada e se ga fini i rissentimenti  el ga conquista el rispeto insieme dela genuìna libertà e deventà un omo de pace, credente ntela Divinità e devotà al negreto del pastorelo, quel àngeleto dei campi dela Provìnsia, che lu credea che fea miràcoli.  De sta maniera, con determinassion el ga sponsià le spore ntele spale del vent e el ga  galopà nel tempo, sempre laorando ntela campagna, nel afar de domador, lassador  e ferer de cavai, mistier quel fea con sapiensa e sensa maltratar a le bèstie.

      Nel scominsio dela so veciaia el gavea vignesto de star visin de nostra comunità de imigranti Veneti e Trentini e svelto el se ga abituà ai costumi dela nostra gente e anca el ga imparà a parlar el idioma talian.  In quel tempo el gavea de pi de setanta ani de eta,  però el zera ancora in gamba, l`éra un tipo riservà e sensa malissia, persona che se mèritea tuta la fedùcia.   Stimà par tutiquanti,  quando el vigneva al paesel l`éra un gusto de sguardarlo,   ben monta con elegansa e garbo,  de fassoleto rosso nel co`l sgorlando al vent, come se fusse la bandiera dei “Maragati”, parea fin che zera la pròpia Provìnsia de San Piero del Fiume Grando del Sud  che vigneva a caval  nte`un troto garboso.  Dopo desmontea, cavea el capel  e lo assava apoia ntela schena,  picà nel barbicasso de corame rosso e  co  un  soriso de fedùcia, de chi nò ga mea paura de gnente,  saludea a tutiquanti,  de man in man e  co na vose potente, con orgòlio el dizea:...”Son  el Negro Dorival che fà la doma a tuti í baguai. (cavai).”
      Con so  aotentisità el ga vivesto par de pi de novanta ani e quando el ga partisto el ga assà el testimònio  che quando  se tratà a tuti con egualità e  rispeto se deventa fradei, sensa qualunque importànsia del color dela pel,  parvia che la fradelansa e la amabilità nò ga mea color.        
Ademar Lizot.

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